Co nasi klienci sądzą o nas?

Co nasi klienci sądzą o nas? Podsumowanie I semestru 2018/19

W kategorii blog napisane przez Michał A. NowakowskiNapisz komentarz

Jak to jest uczyć się w EFFEK(T)cie? Czy nauka u nas jest skuteczna? Co tak naprawdę sądzą o nas ludzie?

W lutym i marcu wysłaliśmy mejle do rodziców dzieci i nastolatków uczących się u nas w szkole, a także do dorosłych kursantów uczących się na kursach Quantum. Pełen emocji codziennie sprawdzałem wyniki anonimowych ankiet, a teraz po prawie dwóch miesiącach w końcu je publikujemy.

Co sądzą rodzice?

Ogólnie rzecz ujmując, rodzice są bardzo zadowoleni z nauki w CJO EFFEKT. W pięciostopniowej skali (gdzie 1 to najgorzej, a 5 najlepiej) zdecydowana większość rodziców dała nam 4 lub 5, gdy pytaliśmy czy kurs spełnia ich oczekiwania, czy dziecko chętnie chodzi na zajęcia i jak oceniają postęp w trakcie pierwszego semestru. Ponadto nauka na naszych kursach przekłada się na naukę w szkole: 72% rodziców odpowiedziało, że ich dziecko czuje się pewniej w szkole, a 44%, że ma lepsze oceny.

Co się najbardziej podoba rodzicom? Sporo osób stwierdziło, że motywujemy do nauki i używania języka, że uczymy przez zabawę i, że jest "dużo rozmawiania po angielsku". Nasi klienci również chwalą nas za powiadomienia o zmianach jeśli się takie pojawią, za odpowiednią wielkość grup oraz za to, że nauczyciele mają dobre relacje z dziećmi.

Zapytaliśmy się także czego brakuje rodzicom lub co powinniśmy zmienić. Oto odpowiedzi i nasze komentarze:

  • "Włączyć możliwość zajęć indywidualnych z wykładowcą", "Pomoc w pracach domowych jeżeli uczeń poprosi, rodzice nie znają języka i nie mogą pomóc dziecku w odrobieniu zadań z języka obcego" - jest taka możliwość! Oprócz kursu w wersji standard, posiadamy również wersje premium, która zawiera 20 spotkań indywidualnych po 30 minut w ciągu całego roku szkolnego. Jak widać, nie informujemy o tym odpowiednio, skoro niektórzy rodzice o tym nie wiedzieli, ale się poprawimy!
  • "w przypadku braku postępów ucznia kontakt bezpośredni z rodzicem" - zgadzam się w 100%, że najlepsze rezultaty dzieci osiągają wtedy kiedy w ich naukę są zaangażowani zarówno rodzice jak i szkoła. Dlatego w ciągu I semestru kilka razy kontaktowaliśmy się z rodzicami, aby porozmawiać o nauce ich dziecka, ale zamierzamy jeszcze bardziej się do tego przyłożyć.
  • "Zmiana godzin zajęć na późniejsze, dostosowane do godzin pracy rodziców" - niestety, choć bardzo byśmy chcieli, aby nasz plan zajęć idealnie pasował do rozkładu dnia naszych klientów, nie jesteśmy w stanie zadowolić wszystkich z powodu ograniczonej liczby sal i lektorów. Zajęcia dla dzieci od 7-12 lat odbywają się od 16:20 do 17:20, a nastolatków (12-18 lat) od 17:30 do 18:30 i będzie musiało tak pozostać w kolejnym roku szkolnym.
  • "Opłata powinna być pomniejszona o zajęcia odwołane z powodu szkoły/lektora." - Czasem zdarza się, że zajęcia nie mogą odbyć się według ustalonego na początku roku harmonogramu (12 listopada 2018, nagłe zachorowanie lub wypadek lektora), ale nasi klienci na tym nic nie tracą! Kursy dla dzieci i młodzieży trwają 66 godzin i taka liczba godzin odbywa się w ciągu roku. Jeśli nie uda nam się zorganizować zastępstwa, wtedy po prostu przedłużamy czas trwania semestru, np. dodaliśmy w niektórych grupach 1 lub 2 godziny w grudniu.
  • "Brakuje zeszytu ćwiczeń i płyt do nauki w domu z rodzicem." Na kursach dla dzieci, otrzymują one książkę, ćwiczenia i płytę DVD z grami językowymi. Jedynie w wypadku najmłodszych kursantów, płyty dzieci zanoszą do domu, a komplet książek zostaje w szkole, aby dzieci nie musiały ich cały czas nosić. Oczywiście, jeśli rodzic chciałby wziąć teczkę z książkami do domu, może to zrobić.

Przy okazji ankiet, zapytaliśmy się o angielski w domu. Okazuje się, że prawie połowa (48%) dzieci codziennie lub prawie codziennie robi coś samo z siebie w domu, np słucha piosenek, gra w gry po angielsku lub czyta książki. Natomiast dzieci i nastolatkowie nie zajmują się materiałami kursowymi: 24% nie robi tego w ogóle, 44% bardzo rzadko a tylko 12% raz w tygodniu oraz co zajęcia. W kwestii pomagania dzieciom w nauce angielskiego, 32% rodziców tego nie robi (nie ma czasu lub po prostu nie zna angielskiego), 56% przeznacza na to nie więcej niż 1 godzinę tygodniowo, 8% zajmuje to pomiędzy 1 a 5 godzin, a 4% jest w stanie wygospodarować na ten cel ponad 5h w tygodniu.

Jesteś ciekaw jak dokładnie wyglądają wyniki ankiet? Kliknij na slajdy poniżej, aby je powiększyć:

  • Example
  • Example
  • Example
  • Example

Co sądzą dorośli?

Bardzo się cieszę, że naszym dorosłym kursantom podoba się nauka angielskiego w CJO EFFEKT. W skali od 1 do 5 (gdzie 1 to najgorzej lub najmniej, a 5 to najlepiej lub najbardziej) zdecydowana większość naszych klientów dała nam 5, gdy pytaliśmy się: Czy kurs spełnia Twoje oczekiwania? Czy organizacja kursu jest przejrzysta i sprawna? Czy metoda nauczania jest skuteczna? Czy zajęcia są interesujące? Takie odpowiedzi sprawiają, że cały zespół naszej szkoły z radością idzie do pracy, aby ulepszać umiejętności językowe naszych kursantów.

Chcemy utrzymać tak wysoką jakość naszej pracy, ale widzimy też obszar w którym musimy się poprawić. Na pytanie: Jak oceniasz poziom swoich postępów w trakcie pierwszego semestru? praktycznie tyle samo osób (po dwadzieścia kilka procent)odpowiedziało wybierając oceny od 2 do 5. To oznacza, że niektóre osoby nie widzą swoich postępów (chociaż je robią) albo nie w pełni korzystają z naszych fantastycznych materiałów i metody.

I tu dochodzimy do Strefy EFFEKTów. Jeśli nie wiesz czym ona jest, to koniecznie przeczytaj artykuł wyjaśniający co oferujemy na naszej platformie edukacyjnej. Prawie 30% osób odpowiedziało, że korzysta ze Strefy i uważa, że jest super. Nieco ponad 40% korzysta, ale uważa, że mogłaby być lepsza (zgadzamy się!). Niestety, prawie 25% dorosłych kursantów nie ma czasu na korzystanie z niej. A warto, bo wśród zalet nauki w naszej szkole często wymienia się naszą platformę do nauki języków online.

A no właśnie, co się podoba naszym klientom? Przede wszystkim metoda nauki, polegająca na konwersacjach, powtarzaniu materiału i skutecznym przekazywaniu wiedzy. Poza tym do zalet nauki u nas, kursanci zaliczają wspomnianą już wcześniej Strefę EFFEKTów, a także utrzymywanie relacji z klientami, Panel Kursanta, indywidualne podejście, świetnych lektorów. Bardzo to wszystko nas cieszy!

Oczywiście są też rzeczy nad którymi musimy popracować. Oto sprawy, o których wspomnieli nasi kursanci i nasze komentarze:

  • [Nie] "Zmieniać grupy w trakcie trwania roku:/" Naprawdę, nie chcemy tego robić. Zdajemy sobie sprawę, że zmiana grupy w ciągu roku szkolnego to nic przyjemnego, bo zmienia się program, zmienia lektor… to zdecydowanie nie jest fajne. Ale niestety, jeśli w danej grupie zostaje bardzo mało osób, to jesteśmy zmuszeni taką grupę rozwiązać i zaoferować naszym kursantom miejsca w innych grupach. Zawsze z bólem rozwiązujemy grupę, ale robimy to tylko wtedy gdy przestaje ona być rentowna.
  • "Mniejsze grupy np 4os." Zastanawiamy się nad taką opcją, ale na chwilę obecną (czyli na rok 2019/2020) nie planujemy wprowadzić grup 4 osobowych.
  • "Wprowadzić trzy lekcje w tygodniu:)" Czemu nie, jeśli tylko będą chętni jesteśmy za 🙂
  • "Większego tempa zadawanych pytań wzorem metody Callana. " Przed nami seria hospitacji i szkoleń metodycznych, przeanalizujemy tempo zadawania pytań wśród różnych lektorów i jeśli będzie to konieczne, przyspieszymy 🙂
  • [Brakuje]"Udostępnienia wcześniejszych podręczników w szczególności tym, którzy nie rozpoczęli nauki od Quantum 1. W StefieEFFEktów brak jest pytań." Nasza licencja pozwala na sprzedaż podręczników osobom, które są na danym kursie. Zdajemy sobie sprawę, że byłoby przydatne umieszczanie pytań w Strefie, ale ze względów licencyjnych nie możemy tego zrobić, bo wtedy Strefa EFFEKTów za bardzo przypominałaby podręczniki. Jedyne co możemy zaproponować, to korzystanie z nagrań mp3 (dostępnych w Strefie EFFEKTów), które zawierają pytania i odpowiedzi.
  • "wymieniać stoły. dużo wygodniejsze są okrągłe lub owalne - nie trzeba siedzieć skręconym..." W pełni okrągły stół pomaga w prowadzeniu konwersacji, ale trudno wtedy przepisywać zdania i rysunki z tablicy. Z kolei ustawianie stołów w typowo szkolny sposób zabija interakcje. Wydaje nam się, że udało nam się osiągnąć kompromis, ale zdajemy sobie sprawę, że nie zadowoli on każdego. Mimo to jesteśmy gotowi na podpowiedzi konkretnych rozwiązań.
  • "Raczej wam nic nie brakuje", "niczego", "Jak dla mnie niczego wam nie brakuję" To miłe, ale zawsze mamy chęć coś zmienić i ulepszyć 🙂

Jesteś ciekaw jak dokładnie wyglądają wyniki ankiet? Kliknij na slajdy poniżej, aby je powiększyć:

  • Example
  • Example
  • Example
  • Example
  • Example
  • Example

Co dalej?

Jakie wnioski wyciągamy z ankiet z pierwszego semestru?

Generalnie rzecz ujmując, nasi klienci są bardzo zadowoleni z świadczonych przez nas usług. W dalszym ciągu będziemy stosować bezpośrednią metodę nauki angielskiego i dalej będziemy koncentrować się na utrzymywaniu bardzo dobrych relacji z kursantami zarówno na zajęciach jak i poza nimi.

Co ulepszamy?

  • Strefę EFFEKTów. Dokonaliśmy już szeregu zmian (w lutym uprościliśmy stronę z aktualnymi kursami, w marcu zmieniliśmy sposób zapisu na w pełni automatyczny oraz przeprojektowaliśmy strony kursów, w kwietniu i maju ujednoliciliśmy nawigacje na każdej lekcji i sprawiliśmy, że jest bardziej czytelna), ale będziemy dokonywać kolejnych: uzupełnienie treści lekcji w Quantum 7, rozszerzenie treści stron modułów, uporządkowanie i ujednolicenie spisów słownictwa, zwiększenie komentarzy grmatycznych, dodanie bardziej urozmaiconych ćwiczeń. Mamy nadzieję, że starczy nam kolejnego roku 🙂
  • Komunikacje z klientami. Choć już teraz jest ona na dość dobrym poziomie, to pragniemy ulepszyć ją w trzech zakresach: 1) informowanie jak w pełni wykorzystać nasze zasoby, w celu przyjemniejszej i skuteczniejszej nauki 2) jak pomagać dzieciom i nastolatkom zwiększać poziom językowy 3) jak ułatwiać naukę w szkole i samodzielną.
  • Rozwój zawodowy lektorów. Na początku tego roku kalendarzowego wprowadziliśmy ścieżkę rozwoju zawodowego dla lektorów oraz plan szkoleń wewnętrznych, tak aby nasi lektorzy stale się rozwijali, podnosili jakość nauczania i coraz skuteczniej przekazywali wiedzę i umiejętności.

Czy to wszystko? Wcale nie. Jak ostatnio wspomnieliśmy na naszej stronie na Facebooku, szykujemy coś zupełnie nowego dla naszych najmłodszych kursantów.

Naszą misją jest kreowanie harmonijnej społeczności bez barier komunikacyjnych. Dlatego zdajemy sobie sprawę, że kształcimy językowo przyszłych obywateli XXI wieku. Co więcej, wierzymy, że nauka języka to również kształtowanie wartości, umiejętności i poszerzanie wiedzy o świecie. Z tych względów od nadchodzącego roku szkolnego (2019/2020) całkowicie zmieniamy program nauczania dla maluchów i dzieci. Co to za program? Niedługo zdradzimy wszystkie tajemnice, ale na razie możemy powiedzieć, że nowy program nauczania:

  • inspiruje, angażuje i motywuje, co przekłada się na wysokie efekty nauczania
  • zawiera opowieści, zdjęcia i filmy z całego świata
  • obdarza sprawnościami językowymi, wiedzą i umiejętnościami potrzebnymi do zrozumienia świata - przy tym zawsze mając z tego frajdę
  • oferuje szereg dodatkowych materiałów do pracy na lekcji, w domu z rodzicami i samodzielnej

Nie możemy się doczekać, aż powiemy Wam więcej!

Obrazek wyróżniający: Christopher Sessums

Napisz komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.