podsumowanie roku 2019/2020

Oj, działo się… Podsumowanie roku 2019/2020

W kategorii firma by Michał A. Nowakowski4 Comments

Gdyby pierwszego września 2019 roku ktoś się mnie zapytał jaki będzie nowy rok szkolny, to bez względu na swoją odpowiedź i tak teraz bym się z niej po prostu śmiał.

Podsumowanie roku 2019/2020

Większość osób i firm podsumowuje swoje osiągnięcia pod koniec roku kalendarzowego czyli w grudniu. Ale instytucje edukacyjne czynią to zazwyczaj w wakacje: pomiędzy końcem jednego roku szkolnego, a początkiem następnego. I my też tak robimy! Ten artykuł podsumowuje kończący się rok szkolny 2019/2020. Spojler: to była istna jazda kolejką górską!

Świetny początek

Ten rok zapowiadał się naprawdę świetnie:

  • rozpoczęliśmy współpracę z National Geographic Learning, aby pomóc naszym kursantom nie tylko uczyć się angielskiego, ale używać go w praktyce do poznawania świata i cieszenia się nim
  • stworzyliśmy nową linię kursów NGL Łatwa Szkoła, aby pomóc dzieciom i nastolatkom w angielskim, którego uczą się w szkole
  • wypuściliśmy kolejną wersję naszych kursów dla młodzieży ULTRA, która pozwala na swobodną komunikację
  • kursy dla klientów biznesowych wzbogaciliśmy o kursy Keynote uczące angielskiego za pomocą zapierających dech w piersiach prezentacjach TED

Te zmiany spowodowały, że był to najlepszy rok pod względem zapisu nowych kursantów. Nasze nowe kursy angażowały i wzbudzały motywacje do działania wśród nauczycieli i uczniów, a nie ma nic przyjemniejszego niż widok kursantów przychodzących z chęcią do szkoły i lektorów tryskających entuzjazmem.

Nie samymi kursami człowiek żyje

Image
Bycie lokalnym liderem nauczania języków obcych wymaga nie tylko ciągłego doszkalania się, ale szukania nowych sposobów na promowanie wielojęzyczności i budowania komunikacji. Oto kilka przykładów jak robiliśmy to w roku 2019/2020:

Europejski Dzień Języków

Bardzo nam zależy, aby języki obce łączyły ludzi, dlatego z radością wzięliśmy udział w Europejskim Dniu Języków 2019. Od 2001 roku to międzynarodowe święto ma na celu zachęcenie Europejczyków do nauki języków obcych oraz propagowanie zalet różnorodności językowej. Nagraliśmy nawet krótki filmik z tej okazji, aby rozpropagować te ideę w lokalnej społeczności:

W trakcie zajęć poświęciliśmy jedną lub dwie lekcje na zabawę różnymi językami i ciekawostkami z różnych kultur. A tak nowych języków uczyli się nasi kursanci:

Image
Image Image

Winter Fairy Week

W trakcie zimowych ferii zorganizowaliśmy warsztaty językowe Winter Fairy Week, podczas których kontakt z angielskim przeplatany był zabawą i braniem udziału w pięciu pięknych bajkach:

  • Idziemy na niedźwiedzia
  • Pinokio
  • Złotowłosa i trzy niedźwiadki
  • Czerwony Kapturek
  • Alicja w Krainie Czarów

Dzieciaki miały mnóstwo frajdy, bo podróżowały razem z rodziną głównych bohaterów po różnych krainach w celu upolowania groźnego niedźwiedzia (który później to ich gonił!), wystawiały przedstawienie za pomocą pacynek, w teatrze cieni, a nawet same wcielały się w niektóre postacie. Na koniec razem z Alicją i Królikiem odwiedziły Krainę Czarów, w której na koniec imprezowały. To wszystko możesz zobaczyć na filmiku z warsztatów:

EFFEKT Video English School

Zależny nam na poszerzaniu znajomości języków obcych, a zwłaszcza angielskiego, więc rozpoczęliśmy produkcje cyklu filmików na YouTubie English Video School. W ciągu trzech do sześciu minut możesz obejrzeć dialog lub dialogi i nauczyć się praktycznych zwrotów. Jeśli jakiś przegapiłeś, to tutaj zamieszczamy cztery odcinki, które już zostały opublikowane:

Skoro zaczęliśmy publikować je w styczniu, to dlaczego dostępne są tylko cztery? I tu dochodzimy do głównego wydarzenia roku szkolnego 2019/2020, który na zawsze będzie w naszej pamięci:

Gwóźdź programu… tzn roku 2019/2020

Zapowiadało się dość niewinnie, jeszcze w lutym zdecydowana większość ludzi nie traktowała go poważnie, ale 12 marca sytuacja zagrożeniem wywołanym przez nowy koronawirus wywołujący chorobę COVID-19 była już tak poważna, że zamknięto szkoły publiczne. Troszcząc się o bezpieczeństwo naszych pracowników i kursantów w obliczu nieznanego zagrożenia podjęliśmy decyzje, że od 13 marca również wstrzymamy zajęcia. Naiwnie sądziliśmy na początku, że wszystko się zamknie w ciągu dwóch tygodni. Kiedy jednak wywrócenie świata okazało się nie być chwilowe nadszedł czas na zmiany. Oto fragment wiadomości, którą wysłałem do naszych lektorów:

Drogie Lektorki, Drodzy Lektorzy,

sprawozdanie za luty miało wyglądać zupełnie inaczej. Miałem pisać, że nasze spotkanie szkoleniowe w czasie ferii było naprawdę ekstra, miałem dać linki do wideo z warsztatów językowych w ferie, pisać o zasobach i pomysłach (…). Ale o tym nic nie napiszę.

Temat, który nie schodzi z naszych ust i który opanowuje naszą uwagę to koronawirus. Coś, co było abstrakcyjnym zjawiskiem tysiące kilometrów stąd, na innym kontynencie, teraz dotyka każdej dziedziny naszego życia.

(…) Na pewno się zastanawiacie co będzie dalej, co z zajęciami, kiedy wrócimy do pracy, czy ludzie nie będą masowo rezygnować z kursów. Nie znam odpowiedzi na wszystkie pytania, ale chcę żebyście byli przekonani, że zrobimy wszystko co w naszej mocy, abyśmy do końca roku szkolnego pozostali zdrowi i mieli pracę. (…)

Żadna sytuacja kryzysowa nie jest przyjemna, zwłaszcza kiedy nie wiadomo co się wydarzy przez kolejne dni. Choć nie mamy wpływu na wiele czynników, mamy całkowitą kontrolę nad naszymi reakcjami. Zamiast zostać pokonani przez chwilowy przestój, możemy to wykorzystać i wzmocnić nasz zespół, wzmocnić naszą firmę i wzmocnić naszą pasję do dawania ludziom wolności w swobodnym komunikowaniu się.

Z poważaniem/ Mit freundlichen Grüßen / Sincerely,
Michał A. Nowakowski

W ciągu pierwszego tygodnia od zamknięcia szkół opracowaliśmy plan działania, a w drugim zaczęliśmy go wdrażać. Wykupiliśmy szkolenia z prowadzenia zajęć zdalnych, zakupiliśmy licencje do aplikacji Zoom, skorzystaliśmy z integracji naszej platformy do zarządzania szkołą językową (Langlion) z oprogramowaniem Zoom, dzięki czemu ułatwiliśmy logowanie i korzystanie z zajęć naszym kursantom w nowej wirtualnej rzeczywistości. Przeprowadziliśmy sere szkoleń wewnętrznych, dzięki czemu wszyscy lektorzy mogli przećwiczyć prowadzenie zajęć na sucho.

Na koniec przygotowaliśmy filmiki i instrukcje wideo (na komputery stacjonarne i urządzenia mobilne) jak pierwszy raz zainstalować aplikacje Zoom i jak się potem logować na zajęcia. Pełniłem też dyżur telefoniczny, aby pomóc kursantom lub ich rodzicom gdyby wyłoniły się jakieś trudności. Dzięki tym wszystkim wysiłkom przeszliśmy na zajęcia wideokonferencyjne od 26 marca.

W tym miejscu chciałbym bardzo podziękować całemu zespołowi CJO EFFEKT za zaufanie jako pracodawcy do mnie i mojej żony w tej zupełnie nowej sytuacji. Dziękuję też za popieranie decyzji, które podjęliśmy oraz za chęć nauki nowych narzędzi i wyjście ze swojej strefy komfortu. To naprawdę luksus pracować z takim zespołem ludzi.

Jak się okazało, gwóźdź roku szkolnego 2019/20 wcale nie okazał się gwoździem do trumny, ale katalizatorem wywołującym zmiany. A co o tym wszystkim sądzą kursanci?

Okiem klientów

Z roku na rok coraz większa liczba kursantów upewnia nas, że idziemy właściwą drogą. Pozytywne uwagi dotyczące nowych kursów z National Geographic Learning bardzo nas ucieszyły. Ale kiedy sytuacja wymusiła na nas naukę zdalną, w głowie zaczęły się rodzić nam pytania: Czy kursantom się to spodoba? Czy uda nam się prowadzić równie interesujące lekcje jak w realu? Jak to wszystko się potoczy? Tak jak pisałem wcześniej, natychmiastowo zaczęliśmy wdrażać nowy sposób prowadzenia zajęć za pomocą lekcji telekonferencyjnych. Jaka była reakcja naszych klientów? Oto pierwsze reakcje:

  • "Polecam lekcję online. Są tak samo skuteczne, uczę sie i nawet nie muszę wychodzić z domu. Jest to super rozwiązanie w związku z sytacją z wirusem. Gorąco polecam!"
  • "Dobrze oceniam i będę kontynuował to formę do czasu aż sytuacja  wróci do normy. pzdr"
  • "Dzisiejsze zajęcia oceniał bardzo dobrze. Nie miałam problemu z uruchomieniem, zostałam kierowana krok po kroku"
  • "Było super 🙂 strach ma tylko wielkie oczy. Kontynujemy naukę on line"

Takie reakcje dały nam dużo dodatkowej energii do działania i sprawiły, że zamiast obaw pojawiła się głęboka satysfakcja. To skarb mieć takich kursantów 😀

A jak oceniają nas klienci w skali roku? Wysłaliśmy w czerwcu ankietę do rodziców naszych niepełnoletnich kursantów i do dorosłych uczących się u nas na kursach. Wyniki dla dorosłych kursantów przedstawiają się następująco:

  • Czy kurs spełnia Twoje oczekiwania? 72% osób dało odpowiedź 4 lub 5 (najlepiej), a żadna 1 (w ogóle nie).
  •  Czy organizacja kursu jest przejrzysta i sprawna? Aż 84% kursantów zaznaczyło 4 lub 5!
  • Czy zajęcia są przyjemne? Prawie cztery piąte osób oceniło nas na 4 lub 5.
  • Na ile prawdopodobne jest, że polecisz kursy w CJO EFFEKT swojemu znajomemu lub przyjacielowi? Na to pytanie najwyższe noty dało 60% kursantów. To wspaniale mieć tylu promotorów!

Gdy zapytaliśmy się "Co robimy bardzo dobrze i powinniśmy kontynuować?" to otrzymaliśmy następujące odpowiedzi:

  • Profesjonalizm lektora
  • elastyczność i odpowiadanie na oczekiwania kursantów
  • Bardzo przystępna forma zajęć zarówno stacjonarnych, jak i z powodu pandemii tych w formie online. Niezwykle miła przyjazna i luźna atmosfera na zajęciach co bardzo wysoko sobie cenię.
  • troska o ucznia, zaangażowanie, lekcje zdalne
  • Profesjonalizm, porada i pomoc
  • Ogromnym plusem jest to, że meksykanka uczy mnie hiszpańskiego, a nie polka. To jest dla mnie najważniejsze w moim przypadku na ten moment.
  • Wszystko dobrze
  • Lektor spełnia w 100% moje oczekiwania.
  • Profesjonalizm, porada i pomoc
  • Więcej mówienia w języku obcym
  • Dużo rozmów w czasie lekcji
  • wszystko jest bardzo dobrze nie mam porównania 🙂
  • Kontakt z uczniem.
  • Atmosfera jest bardzo dobra
  • Zatrudniając osoby z zagranicy, którzy mogą sporo nas nauczyć i otworzyć nas na rozmowy a przede wszystkim szkoła daje szansę na poznanie nowych ludzi.
  • Macie wspaniałych lektorów, którzy wykonują pracę z pasją

Oczywiście zapytaliśmy się również o to co nie działa albo czego brakuje. Wszystkie pojawiające się uwagi staranie przeczytaliśmy i pracujemy nad tym, aby  wyeliminować niepotrzebne rzeczy i dodać nowe, o które poprosili nasi klienci.

Bardzo jestem wdzięczny naszym dorosłym kursantom za te miłe słowa i pojawiającą się czasem konstruktywną krytykę. A jak sprawa wygląda z zajęciami dla dzieci i młodzieży? Jak nasze nauczanie i naukę w ogóle oceniają rodzice? Oto wyniki ankiety:

  • Czy kurs (z perspektywy rodzica) spełnia Twoje oczekiwania? 79% osób dało odpowiedź 4 lub 5 (najlepiej), a żadna osoba nie dała 2 lub 1 (w ogóle nie)!
  •  Czy organizacja kursu jest przejrzysta i sprawna? Aż 82% rodziców zaznaczyło 4 lub 5!
  • Czy zajęcia są przyjemne dla Twojego dziecka? Równo 75% ankietowanych osób dało 4 lub 5 co jest świetnym wynikiem, biorąc pod uwagę fakt, że często się słyszy, że ciężko zmotywować do nauki młodzież szkolną.
  • Na ile prawdopodobne jest, że polecisz kursy w CJO EFFEKT swojemu znajomemu lub przyjacielowi? Tu szczęka mi opadła, bo… 75% rodziców dało nam dwie najwyższe noty. Jak to się mówi po angielsku: Mind. Blown.

Tak jak u osób dorosłych zapytaliśmy się: Co robimy bardzo dobrze i powinniśmy kontynuować?" Odpowiedzi, które teraz przeczytasz chyba od razu zmuszą Cię do zapisania Twojego dziecka :). Oto niektóre z nich:

  • przyjemny lektor
  • komunikowanie się głownie w języku nauczanym
  • Praca w małych grupach. W tym praca online.
  • Ciekawe, aktywne zajęcia. Sympatyczni, twórczy lektorzy
  • Podejście do dziecka
  • Podejście do dziecka
  • Unikacie na zajęciach mówienia w ojczystym języku.
  • poważne traktowanie kursanta i rodziców, ciekawie prowadzone zajęcia
  • Dobry kontakt z dziecmi. Miła atmosfera. Ciekawe zajęcia.
  • Opieka zainteresowanie
  • Zachęta do rozmowy i mówienia
  • Pani lepiej tłumaczy angielski. Syn lepiej rozumie angielski niż w zwykłej szkole. Jest dostępna kiedy mój syn potrzebuje pomocy w szkolnych zadaniach.
  • Małe grupy, ilość i długość zajęć, ciekawe zajęcia, dobra forma przekazywania wiedzy
  • Indywidualne podejście oraz troska o każde dziecko
  • Kursy prowadzone są bardzo dobrze, kontakt z sekretariatem szkoły zawsze miły, uprzejmy i życzliwy
  • Używać nadal materiałów z National eographic
  • Super lektorzy, zawsze uśmiechnięci i przyjazna atmosfera bez stresu dla dziecka
  • Sposób nauki dociera do młodzieży. Wspólne gry, przedstawienia są świetną formą zajęć.
  • Sposób prowadzenia zajęć
  • Zainteresowanie dzieci do języka

A co powinniśmy przestać robić? Rodzice byli jednomyślni:

  • Nie wiem
  • Nie wiem
  • -
  • Ja jako rodzic jestem tak zadowolona , że nic mi do głowy nie przychodzi oprócz zalet
  • nie wiem
  • Nie ma takiej rzeczy.
  • Nie mam uwag.
  • Nie wiem
  • Trudno stwierdzić
  • nie wiem

Cały czas uważnie słuchamy naszych kursantów i ich rodziców, nie tylko za pomocą ankiet, ale i dzwoniąc od czasu do czasu, a także przy okazji nieformalnych rozmów. Analizujemy wszystkie sugestie i wdrażamy jeśli tylko jest to możliwe.

Biorąc to wszystko pod uwagę, mogę z całą pewnością stwierdzić, że nasi klienci są zadowoleni z nauki w CJO EFFEKT. A uwaga jednej z mam stanowi prawdziwą wisienkę na torcie: mama córki uczącej się w drugiej klasie powiedziała, że jej dziecko miało zajęcia z wychowawczynią po południu, ponieważ z powodu zamknięcia szkół lekcje dla tak młodych uczniów mogłyby się odbywać tylko kiedy rodzice wrócą z pracy, aby pomogli w obsłudze sprzętu. Akurat tak się złożyło, że zajęcia szkolne pokrywały się z lekcjami wideokonferencyjnymi u nas w CJO EFFEKT. Co zrobiła mama naszej uczennicy? Powiedziała, że zajęcia w Effekcie są tak ważne i ciekawe, że zwalnia ją w tym czasie z zajęć w szkole publicznej!

Nie pozostaje mi nic innego jak z głębi serca podziękować wszystkim naszym klientom za to, że kiedy sytuacja życiowa przewróciła się do góry nogami, cały czas chcieli uczyć się u nas. Dziękuję też za chęć spróbowania czegoś nowego i za niepoddawanie się jeśli coś chwilowo nie działało. Dziękuję za to, że cały zespół CJO EFFEKT może pomagać Wam w doświadczaniu radości z mówienia. To wymarzona praca!

Co dalej?

W minionym roku cieszyliśmy się ogromnym zainteresowaniem i zaangażowaniem kursantów. Wspólnie z naszymi klientami i lektorami nie daliśmy się koronawirusowi. Wzięliśmy udział lub rozpoczęliśmy kilka projektów (EDJ 2019, Winter Fairy Week, kanał na YouTubie). A co dalej?

Sytuacja związana z przymusową nauką online skłoniła nas do głębokiej refleksji i przyspieszyła realizacje kilka projektów, które chodziły nam po głowie. Jako jeszcze bardziej zintegrowany zespół pracujemy w te wakacje, aby nauka w kolejnym roku szkolnym była jeszcze skuteczniejsza, jeszcze przyjemniejsza i co najważniejsze: dawała mnóstwo radości z mówienia!

A czego konkretnie można spodziewać się w kolejnym roku szkolnym? O tym w kolejnym wpisie.

Kim jest autor wpisu?

Michał A. Nowakowski

Facebook Google+

Człowiek: wizjoner/indywidualista. Anglista/lektor języka angielskiego od 2006, dyrektor CJO EFFEKT od 2010 roku, a właściciel od 2011.

Comments

  1. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Dlatego jesteście liderem! Elastycznie i cały czas frontem do klienta.

    Keep up the good work!!

    1. Author

      Dzięki Krystian. Twoje słowa dużo dla mnie znaczą, bo wiem (choć i tak w skrócie) jak duże masz doświadczenie w prowadzeniu biznesów i trosce o klienta.

    1. Author

      Pani Kasiu, dziękujemy! Bardzo się cieszymy, że Pani do nas trafiła 😀

Napisz komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.